Csütörtöki kerekasztal #7

Sziasztok! 

A mai témánk a sellők, szirének, meg minden hasonló.

Igezából a szirének egy egész más téma, mint a hableányok, de mivel ezt sok könyv egybemossa, gondoltam, én is ezt teszem. Én szeretek néha a víz alatti világban járni és látni a könyveken keresztül, ez egy egészen különleges olvasásélményt ad. Az egyetlen bajom, hogy ezeket az író/írónő nem írja le valami részletesen, ami odalent történik, legalábbis én eddig így tapasztaltam szinte az összes általam ismert, hasonló történettel. 

A következő könyveket ajánlom a témában:

Az első kettő a Szirénia öröksége c. sorozat (vagyis azt hiszem, trilógia) eddig magyarul megjelent részei.

A harmadik az Emily, a sellőlány. Ezt még régebben olvastam, nekem akkor nagyon tetszett. Hogyha ismersz egy kilenc-tizenegy éves lányt, aki szeret olvasni/meg akarja próbálni, ajánld neki bátran.:)

A negyediket szerintem nem is kell magyaráznom, ugyanis az emberek többsége tud a Roxfort tavában lakozó... hát, lényekről. Ha esetleg még nem olvastad a Harry Pottert, ajánlom, hogy sürgősen javítsd ki ezt az olvasó társadalom ellen elkövetett bűnt.

Az utolsó pedig a Percy Jackson sorozat második része, amiben tényleges szirének szerepelnek. Netán nem cseng ismerősen a név? Hát, nem akarlak megbántani, tényleg nem. Viszont ajánlom, hogy vonulj félre egy kicsit, valami csendes helyre, és gondolkozz el az életeden. Vagyis... igazából nem tudom, min kell még gondolkozni. Mégis, hogyan lehet Percy nélkül ÉLNI? Nem, jobb ötletem vn: egy sarok helyett inkább rohanj a legközelebbi könyvesboltba/könyvtárba/barátodhoz, és OLVASD! 

 

Köszönöm, ha végigolvastad, remélem, meghoztam valamihez a kedved.:)

E M