Cütörtöki kerekasztal #8 - az utolsó

Sziasztok!

MInt a címből is láthattátok, ez a csütörtöki kerekasztal utolsó része, legalábbis ebben a formában, mostantól egy kicsit máshogyan jönnek majd a bejegyzések. A mai témánk pedig a high fantasy.

Tudom, valószínűleg nem a megfelelő kifejezést használom, de én így hívom azokat a könyveket, amik a való világtól teljesen elvonatkoztatnak, és egy elképzelt univerzumban játszódnak. 

Számomra ebben a műfajban nagyon lényeges a világfelépítés. Lehet bármilyen jó a történet, ha a helyszín nincs rendben, minden sokkal kevésbé élvezhető, én legalábbis így látom. 

Ilyen példáulaz Árnyék és Csont. A sztorit magát szeretem, de elég ránéznünk a térképre ahhoz, hogy lássuk: töküres. Az ötlet maga eredeti, de én egy ilyen műfajbeli könyvtől már sokkal de sokkal többet várok. Pont azért jó a fantasy, mert ott még a legapróbb kavicsnak egy elhagyatott csermelyben is története van. Ezért lehet az ilyen világokat sokáig bővíteni: mert minden egyes apró részlet egy másik, el nem mesélt történetet sejtet.

Ezeket a könyveket ajánlom a témában:

És végül, bármennyit is szidtam, érdemes elolvasni, mert jó:

..... a sorozat nemsokára Keddi kerekasztalként folytatódik