Hónapok Könyvekben tag

Sziasztok! Ennek a tagnek az a lényege, hogy minden hónaphoz válasszunk ki egy könyvet, olyat, ami szerintünk a legjobban illik hozzá. Nem is húzom tovább az időt, helyette inkább belevágok.:)

Január: 
Be kell, hogy valljam, a Január nem tartozik a kedvenc hónapjaim közé. Újra elkezdődik a suli, jön a félév, meg miegymás... ilyenkor a legjobb valami olyan, ami felvidít! A választásom Rick Riordan-tól a Neptunus fiára esett. A borítóján jéghegy szerepel, ami alapból passzol az évszakhoz, és ami a legfontosabb: ez az a fajta könyv, amin hangosan röhög az ember. Lehet, hogy csak az elvetemült Percy Jackson - rajongásom miatt, de én nagyon élveztem.
Február:
Lehet, hogy ki kéne találnom valami kreatívabbat, de én ragaszkodok a választásomhoz. Valentin-nap. Amit amúgy nem igazán tartok, de szerintem akkor is illik a hónaphoz valami elképzelhetetlenül romantikus. Oké, talán nem elképzelhetetlenül, de... Alex Flinn-től a Beastly, avagy a szörnyszívű. Mert amellett, hogy szerelmes, vicces is, és okos, és egyszerűen jó olvasni. És végül, de nem utolsó sorban, februári.
Március:
Tahereh Mafi: Ne érints. Nem tudom, miért, de amikor az olvasmánylistámat böngésztem a hónaphoz illő könyvek után kutatva, ránéztem, és MÁRCIUS. Csak így, egyszerűen. Annyira illik a hangulata a még kopár, de éledező fákhoz, az újrakezdéshez, és a rengeteg nyárhoz, ami csöpögött ebből a mondatból.
Április:
Ne kérdezzétek, miért. Tényleg ne. Scott Westerfield-től a Csúfok, ami egyébként egy trilógia első kötete. Erről még nem írtam kritikát a blogon, sőt talán még a moly.hu-n se.Amit tudni kell róla: semmit. Egyszerűen el kell olvasni. Teszek egy kis kitérőt: az első mondat. Igenis fontos egy könyvnek az első mondata. Az az, amivel megfog, amivel (jó esetben) beszippant, és amivel elkezdődik az egész. "Az ég macskahányás színű volt." Hát nem zseniális?
Május:
Most egy kicsit önző leszek, ugyanis a Májust a saját szülinapomhoz fogom kötni.:P Na jó, nem egészen, mert amit választottam, az alapjában véve megy az időszakhoz. (Persze az is közrejátszott, hogy akkor kaptam.) Kiera Cass-tól az Igazi, a Párválasztó most már nem trilógia harmadik része. Tudjátok , kell az energia a suli vége felé. Azért nem például az Elitet választottam, mert azon inkább csak idegeskedtem. Viszont egy igazi SPOILER boldog befejezés SPOILER VÉGE igazán fel tudja dobni az illető könyvmolyt.
Június:
Büszkeség és balítélet, az íróját pedig már be sem kéne mutatnom, de én mégis megteszem: Jane Austen. Vége a sulinak, vége mindenféle stressznek, nincs is jobb egy nyugis, de mégis izgalmas történelmi romantikusnál. És ha megkérdezik, mit olvastál a nyáron, a felsorolást rögtön kezdheted egy klasszikussal. De mivel a tag lényege nem a gyakorlati hasznok felsorolása, hanem inkább a hangulat, ami egy bizonyos művet jellemez, muszáj beleírnom az indoklásba a következő dolgot, ami egyébként igaz is: Júniusi hangulata van.:)
Július: 
Ide egy tökéletes strandra való olvasmány kell, valami könnyed, szórakoztató és romantikával fűszerezett. Alex Flinntől a Csók, pont jókor. Talán furcsa, hogy két könyvet is ajánlok ugyanattól az írótól, ráadásul a mfajuk is megegyezik, de higgyétek el, nem véletlenül. Tehetek én róla, hogy jó? ;)
Augusztus:
Homok, napsütés, fagylalt, és még NINCS VÉGE A NYÁRNAK! Anna Banks Poszeidónja szerintem hűen tükrözi ezt a hangulatot. És még valami: nem lehet letenni. Mint azt már a kritikában említettem, ez az a történet, amivel ete tízkor leülsz az ágyra olvasni pár percet, aztán hajnali háromkor arra eszmélsz, hogy máris vége van! Szigorúan csak akkor, ha másnap későig alhatsz! Ezért is jó a nyári szünetre. 
 
Szeptember:

Ha már szeptember, akkor sulikezdés, ha már sulikezdés, akkor Hex Hall. Muszáj volt egy iskolás irományt választanom, és ez tényleg jó gyógyír a tanulás első pár hete ellen. A világa rejtélyes, de mégis megvan benne az a tipikus gimis feeling.:)

Október:
HALLOWEEN! És mivel én nem igazán szoktam és szeretek horror könyveket olvasni, a választásom Sherry Gammon-tól a Szerethetetlenre esett. Kellően misztikus a légkör, így megfelel az ünnep követelményeinek, viszont mégsem túlságosan sötét. Igazából krimit sem olvasta még, ez az egyetlen, ami kicsit hasonlít a műfajra, ráadásul tetszett is, úgyhogy emellett a drágaság (igen, tényleg így hívtam) mellett döntöttem.
 
November:
Nekem a november a takaróba burkolózás és a gyülölcstea mellett olvasás időszaka, ami sajnos mégsem szokott összejönni. Akinek mégis része van ebbn a luxusban, annak a Jane Eyre-t ajánlom. Ha elolvasom a könyvet (illetve nem is ezt, hanem a lowoodi árvát,) az ősz érzése marad meg bennem.:)
 
December:
Nem jutnak eszembe karácsonyi művek, viszont Rick Riordan-tól a Csata a labirintusban az, amit egy ablak előtt olvasgatnék egy kényelmes fotelben, miközben ott kint szállingóznak a hópelyhek... Oké, azt hiszem, túlságosan költői hangulatba jöttem. A lényeg, hogy ez egy jó könyv, az év bármelyik szakában szívesen olvasnám.
 
Én így töltöttem ki ezt a tag-et, remélem, tetszett, a kihívottakat majd a moly.hu-n.:)