Shannon Hale: A Mesehősök végzetkönyve

A történet röviden:
Ez a könyv lényegében az első négy rész, ami akkor pár napnak tűnt, itt viszont hetek, sőt talán hónapok telnek el. További információkért érdemes megnézni a fent említett epizódokat, és nem, ez most nem fizetett reklám akart lenni.:)
 
Véleményem:
Huh. Hol is kezdjem. Én alapjában véve szeretem az Ever After High-t, aranyos és tanulságos. Mondjuk olyan, mint a Kékes tető. Na, a könyv valahol a Mount Everest csúcsánál van. Fent, fent, agyon-nagyon magasan. Egy egész más képet fest le a végzetről, a szabad akaratról és a választás lehetőségéről. Mielőtt még túlcsordulnak a fejemben a pozitív gondolatok, vegyük át a szereplőket.
Apple. A sorozatban nekem egyáltalán nem volt szimpatikus, és habár a kötet végére ez az érzés megmutatkozott, az írónő akkor is zseniális munkát végzett. A sorozatban egy (bevallom) kissé idegesítő, szűk látókörű lánynak láttam. Itt viszont... Hogy nem csak a szépség érdekli, hogy próbál jó uralkodóvá válni, a SPOILER barátsága Ravennel, SPOILER VÉGE ezek mind-mind olyan dolgok, amik csak itt jöttek át igazán.
Raven! (Bocsi, nem bírtam ki, hogy ne tegyek felkiáltójelet.)Már ott is szimpatikus, de itt... bátor, erős, kiáll a saját véleménye mellett, néha kicsit bizonytalan, de összességében: ilyen főhős kéne minden történetnek. 
 
Ismerős az érzés, amikor annyi minden van a fejetekben, hogy nem tudtok egy dolgot kiválasztani, és azt leírni? Na, így érzek most én. Összességében egy aranyos történet, de valahogy sokkal több is ennél. Egyáltalán nem bugyuta, sőt, olyan dolgokat mond el az életről, amit sok "felnőtt" könyvben sem találni. 
Külön kiemelném Ashlynn Ella reakcióját az Örökség napján. Aki olvasta, az érti. (Azt hiszem, túl sokszor alkalmazom ezt a mondatot.) Mert megcsillant valami az igazi személyiségéből. Szerintm így teljes a kép: papíron és képernyőn.
Tekintve, hogy néztem a rajzfilmet, nehezemre esett élőszereplősnek elképzelni, ám amikor mégis sikerült, az egészet olyan... valóságosnak éreztem. A barátságokat, a vicces jeleneteket, a bánatokat, mindent.
Feltétlenül megéri elolvasni, már ha szereted az ilyesmit. Na jó, ebből a bejegyzésből eddig nem érződik kellően a lelkesedés, megpróbálom őjra.
 
FANTASZTIKUS volt! Alig bírtam letenni, ha lehetséges lenne olvasva aludni, azt is megtettem volna! Teljesen beszippantott, magával ragadott ez a bűbűjos történet, azt hiszem, kellett a lelkemnek egy kis mese. Néha egyszerűen csak jól esik meséket olvasni, akár ciki, akár nem. Ha akár csak gondolkozol rajta, hogy tetszhet, ne habozz, mert tetszeni fog!!! Na egy kicsit is érdekel a műfaj, akkor hajrá!
Na jó, ezt is kiadtam magamból.:)
 
Kedvenc szereplőm:
Egyértelműen Raven. Utána rögtön persze Maddie, de akkor is ő a kedvencem. Mert talpraesett, jószívű, magabiztos, de mégis félénk, és ha két nappal korábban kerül a kezembe ez a könyv, egész biztosan bekerül a talpraesett lányok közé. (Lásd:  molyette.webnode.hu/news/talpraesett-lanyok-avagy-a-kedvenc-noi-karaktereim/ ) 
 
Ajánlom:
Minden meserajongónak. Ha az ember kifogy az elérhető modern mesefeldolgozásokból, jól jön egy ilyen könyvecske.:)
 
Összesítve: Tetszett. Sőt, nagyon is. Ötből tíz pont.;)