Shannon Hale: Vakáció Mr. Darcyval

A történet röviden:
Jane megszállott. De nem bélyegeket gyűjt, még csak nem is macskákat. Nem, ő Darcy-megszállott, és ez tönkreteszi a kapcsolatait. Már éppen készül végleg lemondani a férfiakról, amikor különleges ajánlat érkezik. Utazás egy mesevilágba, ahol talán végleg maga mögött hagyhatja az ábrándjait, vagy éppen ellenkezőleg: még jobban a rabjuk lesz...
 
Véleményem:
Mi van velem mostanában? Először a Büszkeség és Balítélet, aztán a Rajongás, végül pedig az Austenland... a maraton lezárásaként muszáj lesz megnéznem a filmet. (Még szép, hogy megvan.)
Be kell, hogy valljam, jól indult. Aztán egyre süllyedt lefelé, mígnem elérkeztem egy holtpontra, ahol igazából ár nem is érdekelt, mi történik a szereplőkkel, csak legyen már vége. (Azt hiszem, traumatikus élménynek bizonyult az előző rossz tapasztalatom.) De nem hagytam félbe, továbbolvastam, és abszolút megérte! A cselekmény beindult, a szálak kezdtek egyre érdekesebben összefonódni. És habár véletlenül le spoilereztem magamnak, miközben megnéztem, hány oldalas (ilyen az én szerencsém), így talán még nagyobb élvezetnek bizonyult. A végén kiderülő dolog egy bizonyos alkapmazottal kapcsolatban (haha, bennfentes poént,) pedig kifejezetten meglepett.
A karakterek tetszettek, a főhős is szimpatikus volt. SPOILER A vége valahogyan tökéletesre sikerült a maga tökéletlen módján. Oké, ennek a mondatnak így első hallásra nem túl sok az értelme, de ha belegondolunk, igaz. Nem tökéletes, de megtalálták a bolgodságukat, és ez a legfontosabb, nem? SPOILER VÉGE 
Ami a borítót illeti, én az esetek többségében nem túlzottan szeretem, amikor a magyar cím hangyabetűkkel bpötyögve bújik meg az angol mögött. Igenis tessék magyarul kiírni! Itt viszont jól passzolt egymáshoz a kettő, kreatív, hogy az aláhúzás fölé tették a kicsi címet, szerintem feldobja.:) Így teljes az összkép.
Lassan mennem kell, de egy dolgot még azért leírok nektek. Hogy ha Austen - rajongó vagy, érdemes elolvasni. Rengeteg mindenre fény derül, és az egész szinte egy álomvilág, ami valahogyan mégis valóságos. Az írónő remekel, élvezet olvasni.
 
Kedvenc szereplőm:
Mr. Nobley SPOILER <3 SPOILER VÉGE
 
Ajánlom:
Austen-fanoknak kötelező, ők értik igazán az írónő "bennfentes poénjait". De bárki más, egy kis romantikára vágyó egyén is örömét lelheti benne.
 
Összesítve: Jó volt!
E M